Nijmegen Peugeot j5 camper uit 1987
Nijmegen Peugeot j5 camper uit 1987

Nijmegen Peugeot j5 camper uit 1987

Gezellige 2/4p Pilote op LPG: slaapkamer, kindvriendelijk, dakdragers Ruime, nette en degelijke klassieker / retro camper, met als bijzonderheden 1) hij rijdt op LPG, en 2) een vast 2p bed in een soort aparte slaapkamer/bedstee achterin. Zeer geschikt als familie-camper met 4 slaapplaatsen, maar dan inclusief enige ouderlijke privacy. Maar door het vaste bed (met nieuw matras!) ook bij uitstek geschikt om lekker met z’n tweeën te toeren of te overwinteren. Door dakdragers volop mogelijkheden voor vervoer van dakbakken, kayaks, surfplanken, etc! Top of the range jaren 80 luxe, nostalgisch houtwerk en rotan, nagenoeg in originele staat, maar in de tussentijd ook opgeleukt met zonnepanelen, LCD tv, radioCD-speler met bluetooth en MP3, carkit, extra stopcontacten (220V, 12V, USB), moderne fietsendrager, grotere (gewone en dodehoek-)spiegels, extra gordels en dakdragers, Betrouwbaar, goed onderhouden, in uitstekende technische staat, lage kilometerstand (190.000, waarvan nog maar 50.000 op LPG). In 2018 weer Bovag gekeurd, dus technisch en qua interieur weer volledig nagezien. Gezellig, netjes, en met een zeer complete inventaris (ook voor buiten). De camper heeft een badkamertje met WC (porta potti), wastafel en een douche, maar die douche is geen kunststof cel en wordt ivm de kwetsbaarheid voor houtrot niet gebruikt. Wel zitten er een solar-buitendouche en een douchegordijn in de inventaris. De camper heeft een badkamertje met WC (porta potti), wastafel en een douche, maar die douche is geen kunststof cel en wordt ivm de kwetsbaarheid voor houtrot niet gebruikt. Wel zitten er een solar-buitendouche en een douchegordijn in de inventaris. Pluspunten van deze heerlijke camper vinden wij zelf: – HIJ RIJDT OP LPG (en uiteraard ook op benzine). Milieuvriendelijk, en rijdt ook nog eens heerlijk goedkoop. Géén diesellawaai, géén dieselstank, en nagenoeg geen last van stedelijke milieuzones. LPG is in de meeste Europese landen goedkoop en goed te krijgen: er zijn ook diverse speciale LPG-tank-apps, te koppelen aan navigatie. Daarnaast: omdat het een oldtimer ouder dan 30 jaar is heeft de camper volgens de ANWB in Duitsland geen milieusticker nodig (zolang dit kenbaar gemaakt wordt met een kopie van het kentekenbewijs). – VAST 2-PERSOONS BED met nieuwe matras in een soort APARTE SLAAPKAMER! Als je met z’n tweeën bent dus geen gedoe met elke dag de tafel ombouwen. En als je wel met kinderen bent toch enige ‘ouderlijke privacy’. Het zitgedeelte is ook om te bouwen tot een 135 cm breed 2p DINETTE BED. – KINDVRIENDELIJK: een dinette vlak achter het bestuurders gedeelte (spelen of TV kijken onder handbereik), met groot laag raam en goed uitzicht naar beide kanten (dus ook minder wagenziekte). Er zijn twee HEUPGORDELS ingebouwd voor de bank in de rijrichting, die ook gebruikt kunnen worden voor een kinderzitje of maxicosi. – ZICHT NAAR ACHTEREN via een groot raam aan de achterzijde. Je kunt als bestuurder gewoon via een normale achteruitkijkspiegel door de ‘slaapkamer’ heen naar achteren kijken. – RUIM VAN BINNEN, BESCHEIDEN VAN BUITEN. Door zijn indeling lijkt de camper van binnen best groot, maar doordat hij geen alkoof heeft oogt hij van buiten toch bescheiden. Vangt dus weinig wind, en rijdt vlot. Veel licht door veel grote (getinte) ramen, alle voorzien van combihorren. – Geschikt voor LANGERE REIZEN, voor VOOR- EN NASEIZOEN, of voor meer AFGELEGEN GEBIEDEN, door een hele goede kachel, zonnepanelen, extra verstralers en breedstralers, en twee (beide aangesloten) grote gasflessen. Koelkast kan op 12V (onder het rijden), 230V (‘walstroom’), en ‘off the grid’ eventueel ook op gas. – DAKDRAGERS boven op de camper, geschikt voor het vervoer van meerdere dakbakken (inclusief), kayaks of surfplanken. Aan de ladderzit aan de achterzijde zit een op maat gemaakte beugel waaraan een buitenboordmotor vervoerd worden. OVERWEGINGEN bij deze camper: – Oudere campers zoals deze hebben niet het motorvermogen van nieuwe campers. Met deze camper kun je prima een kruissnelheid van 90 km/h rijden (vlak, de top ligt wat hoger),…

Samenvatting

Nijmegen,
Nederland
55.00

Meer Camperreizen

Ierland,

16- Daagse Camperreis De Magie Van Ierland

€ 1.299,00
Duitsland,

15-daagse rondreis Europa

€ 459,00
Zweden,

25-daagse camperreis Midden- en Zuid-Zweden

€ 1.279,00